fredag 5 oktober 2012

Om att se framåt

Mitt liv har ungefär sedan jag skrev det senaste inlägget varit både uppochner och in och ut (eller ut och in om ni hellre vill det). Trots att jag gjort en hel del saker som jag verkligen borde bli glad, inspirerad och upprymd av så har det varit svårt att känna den där riktiga lyckan.

De senaste månaderna har absolut varit de jobbigaste i mitt liv, men livet blir inte alltid som man trott och tänkt och någonstans tror jag trots allt på klyschan "what doesn't kill you makes you stronger".

En väldigt fin vän sa någonting till mig under den här jobbiga perioden:
"du väljer själv om du är lycklig eller inte".
Det kan låta så dumt, och först blev jag ganska irriterad, men jag tror egentligen att det är sant. Man kan inte påverka allt, och ibland suger livet helt otroligt mycket, men man väljer trots allt i slutändan hur man ska reagera, och man kan inte låta sin egen lycka vara beroende av någon annans. I slutändan tar man trots allt ansvar för sina egna känslor.

Avslutar detta klyschiga inlägg i samma stil.
Jag har apple's hemsida som startsida, och idag har de en videohyllning till Steve Jobs. Videoklippet börjar så här:

there's an old Wayne Gretzky quote that I love;

 'I skate where the puck is going to be, not where it has been'

Jag kan fortfarande inte säga att jag är lycklig. Men jag vet att jag kommer bli det igen. Och det kommer gå så mycket fortare om jag väljer att fokusera på rätt saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar