onsdag 11 september 2013

Vilodag och plugg

Idag var det vilodag. Planerad sådan dock, så helt enligt planerna!
Hade små tankar under jobbdagen att eventuellt ta mig ut på en liten löprunda efter jobbet, men när jag kom hem var lägenheten kolsvart och mina kära kombos hade båda redan gått och lagt sig, så då tog jag kväll istället som planerat.
Roat mig med att läsa lite vetenskapliga artiklar. Jag läser en distanskurs i idrottsnutrition, mycket intressant då det är det jag verkligen vill syssla med i framtiden.
Hög tid att sova, imorgonbitti är det träning igen och då är det dags för mig att prova på kval-wod 2 till Nordic Showdown. När första woden släpptes kände jag mig lycklig, en wod jag skulle klara av! Inga tunga vikter.
Den här är inte lika rolig :(
EMOTM (every minute on the minute) i 6 minuter
5 pullups
3 lateral burpees
3 clean & jerk 42,5 kg
EMOTM i 6 min
5 chin over vertical line pullups
3 lateral burpees
2 clean & jerk 52,5 kg
EMOTM i 6 min
5 chest to bar
3 lateral burpees
1 clean & jerk 62,5 kg
Följt av AMRAP (as many repa as possible) 2 minuter: clean & jerk 62,5 kg
Ska bli spännande vad jag får ihop! Med tanke på att mitt pb i clean är 50 kg kommer jag nog inte allt för långt, men bara att kämpa på!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar